Joya de Nicaragua

Joya de Nicaragua

Joya de Nicaragua to marka cygar z Nikaragui, która istnieje od 1968 roku i jest jednym z najstarszych producentów cygar na tym obszarze. Firma ta jest znana z produkcji cygar o bogatym smaku i mocnym charakterze, które zyskały uznanie wśród cygarowych koneserów na całym świecie. Stosuje tylko najlepsze liście tytoniu, które są ręcznie selekcjonowane, a następnie starannie suszone i magazynowane, aby uzyskać doskonałą jakość. Firma oferuje różne serie cygar, w tym popularne Antaño i Cuatro Cinco, które zdobyły uznanie i nagrody wśród koneserów cygarowych. 

Historia marki Joya de Nicaragua sięga 1968 roku, kiedy Simon Camacho i Juan Francisco Bermejo uciekli z rodzinnej Kuby ze względów politycznych i szukali swojego miejsca na świecie. Mieli dostęp do bogatych, wulkanicznych gleb w Condega, Esteli i Jalapa i postanowili to wykorzystać. Płacili pracownikom za pomoc w uprawie tytoniu i zbiorach, a dzięki znalezieniu hali magazynowej w Esteli, mogli go przetwarzać. 

Nikaraguańskie cygara w 1970 roku trafiły nawet do Białego Domu. Zaczęły być uznawane za lepszą alternatywę dla cygar kubańskich po wprowadzeniu embarga. Podczas rewolucji i wojny domowej nie można było liczyć na ocalenie fabryk czy firm. Zniszczeniu uległo wówczas wiele budynków, także mieszkalnych. W 1979 roku fabryka Nicaraguan Cigar Company została podpalona. Jednak uszkodzenia nie były na tyle duże, by nie móc jej wyremontować. Po odbudowaniu zniszczonej fabryki, w 1980 roku produkcja ruszyła na nowo. Jednak dopiero w 1992 roku nadeszła nowa era, która odwróciła los fabryki. Docenił ją bowiem dr Cuenca. Firma Nicaragua Cigar Company zmieniła nazwę na Tabacos Puros de Nicaragua, a jedną z pierwszych rzeczy, jakie wykonał Cuenca, były prawa do nazwy Joya de Nicaragua. 

W połowie lat 90-tych popyt na nikaraguańską produkcję wzrósł wraz z boomem cygarowym. Joya de Nicaragua stała się rozpoznawalna na niemal całym świecie. W 2012 roku firma pod kierownictwem dr Cuanca i Juana Martineza skupiła się na zapewnieniu dystrybutorom ich cygar wszelkiego wsparcia, jakiego potrzebowali. Skupili się na portfolio, aby móc dotrzeć do swoich klientów w ponad 50 krajach. Wprowadzili na rynek nową linię JOYA, która jest odnowieniem Clasico oraz Antanos, która od razu zachwyciła miłośników dobrego tytoniu.

Aktywne filtry:

Cygaro pokryte ciemnym meksykańskim liściem San Andres, wkładkę i zawijacz stanowi nikaraguański tytoń. Takie połączenie zachwyca orzechowo-pieprznym aromatem z nutami kawy, skóry i tostów.

Cena 55,90 zł